الاثنين، 27 نوفمبر 2017

لحظة وداع/ بقلم الشاعر/ مصطفى سبته

لحظة وداع
بقلم مصطفى سبتة 
دموع من العين على
الخدود سايلة 
وقلب حزين بيتقطع
على فراق الحبيب 
قلب بينزف من الداخل
على بسمة على ضحكة 
كانت ف يوم ليها معنى 
على الشفايف بتتبسم
ولمسة ايد بتتحاكى 
  بتتغنى بأجمل الاناشيد
بتنشد على وتر احساس
من الاحساس تراوضنى 
على الآهات بتشجينى 
مشاعر منها وخدانى 
على معنى حروفى تزيد
ونغمات الحب تهوانى 
انا العاشق اناالشاعر 
انااللى فى هواكى بدوب 
من النظرة من المسة 
وياما كنت اعيش وأحلم
بحلم الحب والعاشقين 
واسمع كل همساتها تنادى
بنبض القلب تعالالى نعيش
انا وانت ياروحى مع العاشقين
وننسى كل أحزان الماضى 
انا وانت  بدون تفكير
ونركب  مركب العشاق 
ونفرد على المينا بقى 
شراع الحب والعاشقين 
كلامك وكلامى واحساسك
واحساسى ومشاعرك هى
يا روح قلبى وعيونى 
يا حبيبي  وأجمل حب 
فى الدنياتعالالى وانسى
معايا حزنك مع الماضى 
انا انت وانا الحاضر 
واناالفرحة اللى جايلك
من الكوكب من العالم 
إلى روحك إلى قلبك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق