الأربعاء، 1 نوفمبر 2017

بهواك وهواك ده بيذبحنى/بقلم الشاعر/محمد البلاط

بهواك وهواك ده بيذبحنى ( شعبى )
لا بنام الليل ولا يسمحلى
اتألم انا من افعالك
ولا ازعل وانت تصالحنى

بداديك واراضيك وبتتمنع
وعلينا كثير بتدلع
لو قولنا بعادك ده تعبنا
تغضب وبغضبك تتسرع

وتهاجر وتسيب حتتنا
يا بتبعد ونحس نسيتنا
يا دروبك كلها تتحول
من اى طريق رايح بيتنا

كان ذنب القلب بأنه هواك
بتلطم فيه وتعبته معاك
احلف بالله وعلى المصحف
لو تغضب تانى ان انا هنساك

بهواك وهواك ده بيذبحنى
لا بنام الليل ولا يسمحلى
اتألم انا من افعالك
ولا ازعل وانت تصالحنى

ادلل وعلينا براحتك
كام مره عاملها وسامحتك
لكن تهجرنا وتنسانا
صدقنى ما يلزمنيش حبك

الهجر مع الشك خيانه
وظنونك منها انا تعبانه
لو اقولك الهجر تعبنى
نظراتك القها حيرانه

الحب اخذ وعطيه
ومن الله كان لينا هدية
اخلصلك وتخلص ليا
متكنش النيه تعبانه

بهواك وهواك ده بيذبحنى
لا بنام الليل ولا يسمحلى
اتألم انا من افعالك
ولا ازعل وانت تصالحنى

بقلم محمد البلاط

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق