الثلاثاء، 7 نوفمبر 2017

رسالة " ابنى الغالى /بقلم الشاعرة/ ميرفت حسن شلبى

رساله***
***ابنى الغالي****
اتمنيتك.  وانت ماجيت
اتمنيتك. اعيش في جمال عنيك
وكتبت ليك.  وحاسة. بيك
والله ياقمر.  بدوب فيك
الف ماشاء الله عليك
مكتوب لي ياقمر ادوب فيك
صدق الى قالى أسمى واصلى عليك
           اه ياقلبى بدوب فيك
ياحبيبتي انا منك وليك
ياقمر منور حياتي أنا كلى ليك
ياحبيب الروح قلبى مسلم ليك
الف ماشاء الله عليك
     اه ياقلبى بدوب فيك
اصل انا منك وليك
انا انساك ده انت الروح 
وقلبى عليك مخطوف
لو كنت جيت كنت هتشوف.  انى كنت هدوب فيك
قدر ومكتوب انى اكون من الناس إلى مخلفوش
وتكون حلم  واعيش انا بقلب مهموم.  ومحروم
من طلة عنيك ليوم معلوم
   اه ياقلبى.  يامظلوم. ومن الأمومة محروم
اه. ياقمر مكتوب. اه يامداوى القلوب
اه راضية   بماوهبنى رب الوجود
خواطر.  ميرفت حسن شلبى مصريه بورسعيد ية

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق